• 1.Kde mohu naplánovat online synchronní výuku s pomocí IS AC?
    Za pomoci aplikace Online výuka je možné naplánovat online synchronní výuku, která je zprostředkována různými videokonferenčními řešeními:
    Informační systém Učitel [vybraný předmět] Online výuka

    Online setkání v rámci přednášek či cvičení se plánují:

    • pro jednotlivé předměty,
    • pro výběr (tj. například více předmětů najednou).
    Pro plánování je potřeba nejdříve získat odkaz na událost ve vybraném videokonferenčním řešení. Naplánované události jsou vloženy do kalendáře a studenti je také vidí v aplikaci Student.

    1 Tlačítko na naplánování události.

    2 Předmět/předměty, pro které se událost zakládá.

  • 2.Jak naplánuji online setkání?
    V aplikaci:
    Informační systém Učitel [vybraný předmět] Online výuka
    je volba „Založit setkání“. Pokud je v předmětu zadaná rozvrhová informace, zobrazí se jednotlivé přednášky a jednotlivá cvičení. Pro každé z nich je možné vložit odkaz na videokonferenční událost v některém z videokonferenčních řešení (MS Teams, ZOOM, Google Meet, Webex aj.). Jestliže v semestru probíhá celá výuka pouze za pomoci videokonferenčních setkávání, je možné jeden odkaz rozkopírovat do všech rozvrhovaných přednášek (obdobně do všech rozvrhovaných seminářů jednoho cvičícího) volbou „Rozkopírovat“.

    1 Odkaz na událost v externím videokonferenčním řešení.

    2 Možnost pro rozkopírování stejného odkazu do všech rozvrhovaných akcí níže.

    3 Pokud se v online podobě konají pouze některá setkání, lze je zadat jednotlivě.

    4 Označená setkání se založí.

    Označené akce lze následně založit. Všechna setkání naplánovaná pro daný předmět nebo výběr předmětů jsou zobrazena v přehledu v aplikaci „Online výuka“.

    1 Přehled naplánovaných událostí.

  • 3.Kde získám odkaz na online setkání?
    Aplikace, ve které má probíhat online setkání, obvykle zveřejňuje odkaz na založenou událost, přes kterou se studenti do tohoto setkání přihlašují. Tento odkaz zkopírujte a vložte do příslušného políčka v aplikaci „Online výuka“.

    Níže popisujeme získání odkazu na setkání ve vybraných videokonferenčních systémech: MS Teams, ZOOM, Google Meet.

    MS Teams

    1. Je potřeba najít naplánovanou událost. Ideálně v kalendáři v MS Teams (kde jsou zobrazené jak standardní, tak i živé události).

      1 Odkaz na zobrazení podrobností schůzky - standardní má volbu „Upravit“, živá má volbu „Zobrazit“.

      Některé události se zobrazují ještě i v rámci týmu (živé nikoliv). Tam je potřeba kliknout na tři tečky v modrém řádku schůzky a zobrazit si „Podrobnosti schůzky“

      1 Odkaz na zobrazení podrobností schůzky - standardní má volbu „Upravit“, živá má volbu „Zobrazit“.

    2. V podrobnostech nastavení schůzky nalenete odkaz do události. Pro opakovanou schůzku, schůzku na daný čas či živou událost vypadají nabídky pokaždé jinak. Odkaz ale na nich vždy je.

      1 Odkaz na živou událost.

      1 Přes pravé tlačítko myši lze kopírovat odkaz na opakovanou událost, kterou založil jiný vyučující v předmětu.

      1 Přes pravé tlačítko myši lze kopírovat odkaz na událost, kterou aktuálně založil vyučující.

    ZOOM
    1. Je potřeba v ZOOM aplikaci či webovém rozhraní najít naplánovanou událost. Ta se nachází v sekci „Meetings“. Následně je potřeba kliknout na její název pro zobrazení podrobností schůzky, v aplikaci je ještě potřeba kliknout na volbu „Show Meeting Invitation“:

      1 Kliknutím na název zobrazíte podrobnosti schůzky.

      1 Kliknutím na název zobrazíte podrobnosti schůzky.

      1 Odkaz najdete až pod volbou „Show Meeting Invitation“.

    2. V podrobných informacích o schůzce potom vždy najdete odkaz, který můžete zadat studentům do IS AC.

      1 Odkaz na schůzku v aplikaci ZOOM.

      1 Odkaz na schůzku ve webovém rozhraní ZOOM.


Nenašli jste odpověď? Pošlete nám svůj dotaz na acis(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz.