PCU:APPLA Planning for teaching - Course Information
APPLA Planning for teaching
Prague City Universitysummer term 2023
- Extent and Intensity
- 0/2. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PaedDr. Dana Hánková, Ph.D. (lecturer)
- Prerequisites (in Czech)
- Vstupní podmínky Obecná pedagogika a Úvod do pedagogické praxe. Podmínkou získání zápočtu je vykonání dvou hospitací v hodinách zkušených lektorů, předložení hospitačních záznamů, vlastního plánu vyučovací hodiny a aktivní účast v seminářích. Ústní zkouška je souborná a zahrnuje také témata z kurzu Úvod do pedagogické praxe.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- English as a Foreign Language (programme PCU, B-SPE)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit posluchače s nejvlivnějšími směry a metodami výuky cizího jazyka. Naučit posluchače plánovat vyučovací hodiny s konkrétním jazykovým cílem, a to s ohledem na pokročilost a potřeby studentů. Poskytnout jim nástroje pro hodnocení kvality plánu a efektivnosti výuky. Hospitace v hodinách zkušených lektorů (celkem 2 x 90 minut za semestr), sledování videozáznamů vyučovacích hodin a následné hodnocení hodin – řízená diskuse ve skupině.
- Syllabus (in Czech)
- Témata: 1. Učební aktivity (typy cvičení), které podporují komunikativní přístup. 2. Hodnocení didaktických kvalit jazykových učebnic. 3. Využití jazykových učebnic a doplňkových materiálů ve výuce. 4. Logická stavba hodiny a návaznost jednotlivých aktivit s ohledem na učební styly žáků a jejich pokročilost. 5. Řízené plánování vyučovacích hodin (celkem 2 za semestr). 6. Hodnocení plánu a hodiny s ohledem na potřeby studentů a jejich pokrok v hodině.
- Literature
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching :a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
- WOODWARD, Tessa. Planning lessons and courses : designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, xv, 249 s. ISBN 0-521-63354-0. info
- HARMER, J. How to Teach English. Harlow, 2000. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. : i. ISBN 80-7178-070-7. info
- GOWER, Roger, Phillips DIANE and Steve WALTERS. Teaching practice handbook. Oxford: Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/course/pcu/summerterm2023/APPLA